Isnin, 14 Disember 2009

PAKATAN RAKYAT PERLU UBAH TAKTIK KEMPEN : ANWAR

ALOR SETAR - Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) diminta mengubah pendekatan berkempen daripada berceramah kepada menggunakan lebih aktif iaitu turun padang bertemu rakyat.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, formula kempen baru yang tidak sama dengan pendekatan kempen Pakatan sehingga berjaya menawan lima buah negeri pada pilihanraya umum lalu perlu digerakkan selari dengan usaha menangani cabaran semasa.

"Cabaran masa kini berbeza, oleh itu kena guna pendekatan baru. Tingkatkan usaha untuk mendekati rakyat melalui pendekatan yang jauh berbeza dengan parti lawan, iaitu turun mendengar permasalahan, keluhan dan pendapat rakyat," katanya kepada media selepas berucap pada Konvensyen Majlis Muafakat Pertubuhan Islam Kedah (Wehdah) bertajuk, 'Menterjemah Sebuah Perubahan - Pasca 52 tahun merdeka Melalui Penggemblengan Masyarakat Madani' di sini, semalam.

Anwar berkata, sesi berceramah tidak lagi sesuai kerana yang perlu diberi keutamaan ialah cara mengolah input daripada rakyat untuk diselesaikan sehingga ke peringkat akar umbi.

Sinar Harian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan